24 Ekim 2013 Perşembe

turşuuu mmm...

Sevgili Neslihan arkadaşımın verdiği tarifi denedim.Sonuç mükemmel.
Bu arada turşunun adı TEKME TOKAT TURŞUSU.

Şöyle ki:
Küçük su şişesine kıl biberleri güzelce yıkayp doğradıktan sonra dolduruyoruz.
Ben tatlı biberden yaptım bu arada
.5-6 diş sarımsak da aralara atıyoruz
1/2 çay bardağı yağ.(ben Ayçiçek kullandm .Zeytinyağı biraz ağır olabilir diye)
1/2 çay bardağı sirke

1-1,5 çay kş salamura tuz
hepsini ekliyoruz.Şöyle bir çalkalayıp bırakıyoruz.
Ertesi gün ters çeviriyoruz.Sonraki gün yan yatırıyoruz.Öbür gün öbür yana .sonraki gün yine düz derkeeen 5 -6 gün sonra yemeye hazır güzel bir turşunuz oluyor:)))
Oğlumla ben kahvaltıda bile yiyoruz....
Fotolarda renkler farklı çıkmış o ışıktan olsa gerek
NOT:1 kg kıl biberden 4 şişe tam çıkıyor.Benim biraz arttı ama daha da bastıra bastıra yerleştirsem belki o da artmazdı...
 

2 yorum:

  1. Allah hacı turşusu eylesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç hacı turşusu yemedim ,nası bişey bilemedim ama elbetteki amin derim.Ama dene mutlaka harika bir lezzet. Şimdi de tam zamanı:)

      Sil